Каталог товарів
05 грудня 2021, 23:00

Різниця між AGM, гелевою та звичайною кислотною батареєю?

Разница между AGM, гелевой и обычной кислотной батареей?

Багато людей плутають і називають акумулятори з абсорбованим електролітом гелевими. Але це не так, просто є дві різні технології виробництва акумуляторів, які вирішували однакові проблеми, але знайшли різне застосування в техніці.

 

Свинцево-кислотні батареї батареї та їхні винаходи сьогодні все ще залишаються найнадійнішими, довговічними та невибагливими в обслуговуванні хімічними джерелами енергії в мотоциклах. В даний час виробляються і активно використовуються три види акумуляторних батарей.

1. Акумулятори першого покоління — акумулятори з рідким електролітом.
Активна маса позитивного електрода звичайної батареї мотоцикла — діоксид свинцю, негативного електрода — чистий свинець, а електроліт — водний розчин сірчаної кислоти. При розрядженні акумулятора активні маси пластин вступають в хімічну реакцію з електролітом, утворюючи електричний струм. При цьому вони перетворюються на сульфат свинцю, виділяється електроліт
Кислотная батарея виділяється вода. При зарядці відбувається зворотний процес.

Для підвищення твердості та корозійної стійкості електродів свинцеві решітки, які утримували активну масу, спочатку легували добавками сурми та миш'яку. Сурма сприяє підвищеній витраті води і зниженню ЕРС акумулятора в процесі експлуатації. Така незручність, як необхідність обслуговування класичних акумуляторів, змусила виробників шукати шляхи спрощення експлуатації. Спочатку вміст сурми в пластинах було зменшено, потім кальцій замінив сурму в ізонегативних пластинах. Гібридні батареї продовжували вимагати доливання води, але набагато рідше. Використання кальцію в позитивних пластинах призвело до появи акумуляторів, які теоретично не вимагають доливання протягом усього терміну служби. Однак у кальцієвих акумуляторів є ще один недолік: вони погано переносять глибокий розряд. Для підвищення стійкості батареї до глибоких розрядів до свинцево-кальцієвого сплаву позитивних пластин додали срібло (Ag). Так з'явилися найпоширеніші на сьогоднішній день необслуговувані акумулятори для мотоциклів.

2. Акумулятори другого покоління були герметичними гелевими (Gelled Electrolite).
У таких акумуляторах кислотний електроліт знаходиться в гелеподібному стані за рахунок додавання сполук кремнію. Гелевий електроліт дозволяє досягти повної герметичності батареї, оскільки все виділення газу відбувається всередині високорозвиненої системи пор в гелевій масі. Це вирішує проблему необслуговування акумулятора.

Гелевый аккумуляторОднак батареї із згущеним електролітом мають дещо гірші навантажувальні характеристики порівняно з класичними батареями: великі струми важче знімати через вищий внутрішній опір. Батареї з рідким електролітом краще працюють при високих струмах навантаження та коротких циклах. Крім того, гелеві акумулятори мають вирішальне значення для температури навколишнього середовища та стабільності зарядної напруги. Для їх підзарядки необхідно використовувати зарядні пристрої, які забезпечують нестабільність зарядної напруги не гірше +/- 1%, щоб запобігти надмірному виділенню газу.

Акумулятори типу GEL найбільш стійкі до глибоких розрядів і не вимагають обслуговування протягом усього терміну служби за нормальних умов експлуатації. Але при їх порушенні відбувається швидке старіння акумулятора.

Гелеві акумулятори не мають широкого застосування як акумулятори для мотоциклів через дуже високі вимоги до бортового електрообладнання та через різке падіння пускового струму на морозі. Але вони широко використовуються як резервні джерела живлення в телекомунікаційному секторі.

3. Акумулятори третього покоління - це герметичні акумулятори з електролітом, поглиненим сепараторами. Технологія називається AGM (Absorptive Glass Mat) .
Технологія AGM повернулася до рідкої кислоти, але тепер електроліт утримується в порах сепаратора з надтонких скляних волокон, розміщених між електродами. Такий сепаратор являє собою пористу систему, в якій капілярні сили утримують електроліт. При цьому кількість електроліту дозується таким чином, щоб дрібні пори були заповнені, а великі залишалися вільними для вільної циркуляції газів. Принцип рециркуляції такий же, як і для вугільних акумуляторів: блукаючи по порах сепаратора, гази встигають «повернутися» в електроліт, не покидаючи корпусу акумулятора. Таким чином, акумулятори AGM також не потребують обслуговування протягом усього терміну служби.

Конструкція акумуляторів AGM дозволяє не тільки герметизувати корпус, але й зберегти працездатність акумулятора навіть при пошкодженні зовнішньої оболонки. Вони нечутливі до температурних коливань, міцні і стійкі до вібрації.

Але головною перевагою таких акумуляторів є їх стійкість до глибоких розрядів. Це відбувається за рахунок збільшення щільності монтажу блоку пластин і збереження активної маси. Електроліт «зв'язаний», і розряд акумулятора не супроводжується його випаровуванням з подальшим окисленням пластин, як це відбувається у традиційних акумуляторах.

Але, як і гелеві, AGM батареї чутливі до перевищення зарядної напруги, але причина тут у значно меншій кількості електроліту в них. Тому єдиною умовою тривалої роботи такого типу АКБ на мотоциклі є правильний вибір зарядного пристрою і управління генератором.