Тиск у мотошинах – як правильно підібрати тиск?
Мало хто з нас, сідаючи на свій мотоцикл, надає особливої уваги такому важливому фактору, як тиск у шинах - "Так, зараз" - скажете ви. "Я пам'ятаю, що потрібно перевірити тиск у шинах щоранку!". Але як його правильно перевірити і як змінюється тиск залежно від зовнішніх факторів, який тиск підійде для міської їзди, а який для їзди по треку, до скільки потрібно качати, якщо їздиш з пасажиром - ось на всі ці питання, і не тільки ці, ви зможете знайти відповіді у цій статті.
На що впливає тиск у мотошині
1. Пляма контакту- чим більше контактна пляма, тим краще зчеплення мотоцикла з дорогою.
2. Робота підвіски, чим менший тиск у мотопокришці - тим менше вимог до підвіски мотоцикла.
3. Керованість, чим вищий тиск у мотошині, тим більше керований мотоцикл з урахуванням достатньої контактної плями і досить хорошої роботи підвіски
І знову ми не станемо вдаватися в теоретичний викладки, а розглянемо питання тиску в мотошинах з практичної точки зору
Тиск на холодну та гарячу
Мотошина накачена повітрям, з прогріванням гуми та диска повітря нагрівається, його об'єм збільшується і це призводить до підйому тиску в шині. Якщо взяти дві однакові мотошини, поставити на два однакові мотоцикли, створити однаковий тиск у задньому та передньому колесі та дати мотоцикли двом різним пілотам, то після 20 хвилинної сесії у кожного пілота буде свій тиск у задній та передній мотошинах. Так, окрім складу на температуру моторезини сильно впливає манера водіння – наскільки людина добре відкривається, гальмує, швидко входить у повороти, любить нахиляти мотоцикл. Погодні умови, температура асфальту, склад гуми вносять свої корективи, тому важливим показником є тиск на холодну, а тиск на гарячу, і цей тиск підбирається індивідуально.
Перекачене колесо
Якщо ви перекачали мотопокришку на холодну - з її прогріванням під час руху у місті, тиск у ній у середньому зросте на 0.2-0.5 атмосфери. Якщо ви вже на холодну маєте високий тиск - то у міру руху в місті ви ще ще сильніше зменшите контактну пляму мотопокришки з асфальтом. Чим менша контактна пляма - тим гірше зчеплення. Одного разу в жарку погоду ви можете відкритися як завжди - і... зірвати заднє колесо або загальмувати в повороті так само, як звичайно - і зірвати переднє колесо. Перекачена моторезина також впливає на налаштування підвіски. Чим вищий тиск у покришці - тим м'якшою має бути підвіска. Таким чином, якщо у вашій мотопокришці на холодний надлишковий тиск - то з прогріванням мотопокришки зменшується не тільки пляма контакту, а й погіршується робота підвіски, що, в сукупності, може призвести до несподіваних результатів. Якщо ви відчуваєте почуття - ніби після тривалої їзди зчеплення шин мотоцикла з асфальтом погіршується - тепер ви знаєте, чому так відбувається.
Недокачене колесо
Якщо тиск у мотопокришці занадто маленький, то навіть з після прогріву мотошини ви почуватиметеся так, як ніби повністю розпустили підвіску - і зад і перед будуть, знизиться. Ви відчуватимете недолік повертаності, задня мотопокришка пружинитиме під вами, розвантажуватиметься, втрачатиме зчеплення з дорогою.
Коректно накачена мотошина
Поводить себе як трохи недокачене протягом 10 хвилин. контакту та оптимальними можливостями для амортизації.
Відмінність у тиску мотошин на холодну
Задне колесо прогрівається сильніше переднього, навіть в умовах міста. Ми рекомендуємо у місті, накачувати перед на 0.1, 0.05 атмосфери більше ніж зад. Пам'ятайте – після прогріву, тиск у передній мотопокришці та задній повинні бути однаковими, а на холодну – розрізнятися на 0.1, 0.05 атмосфери (перед накачуванням сильніше за зад).
Як швидко підібрати тиск
Тиск у задній мотошині, на гарячу не повинен перевищувати 2.2 АТМ. Рекомендований тиск – 2 АТМ на гарячу. Після звичайного пробігу - зупиніться - відразу, не даючи покришка охолонути - виміряйте тиск у задній мотопокрышке - якщо він перевищує 2.2 АТМ - здуйте його до 2.2 АТМ. Те саме зробіть з передом. Тепер при виїзді на холодну ви протягом 3-5 хвилин відчуватимете деякий дискомфорт. Не відкривайтеся сильно, вже після 500 метрів ви відчуєте поліпшення, а через 2-3 кілометри ви відчуєте, як повернулися старі комфортабельні відчуття. На заміну цьому невеликому дискомфорту ви отримаєте збільшення контактної плями, оптимальну роботу підвіски та в цілому значно більше впевненості на відкриттях та гальмуваннях.
Брудні манометри
Більшість стрілочних манометрів вироблених у Китаї мають жахливу похибку. Вона може досягати 0,8 АТМ. Ми завжди радимо спиратися на точні показання манометра. Цифрові манометри зазвичай мають меншу похибку. Часто ви можете чути дивні рекомендації щодо тиску, майте на увазі, тиск по манометру вашого опонента може значно відрізнятися від дійсного або тиску, який показує ваш манометр.
Тиск на треку
2.2. АТМ це дуже багато для треку, зазвичай на гарячу тиск у гоночній гумі не перевищує 2 АТМ, а тиск на холодну не перевищує 1.2 - 1.5 АТМ.
Налаштування підвіски
Це ще один аспект, який потрібно мати на увазі, але його практичне застосування залишиться за межами цієї статті - налаштування підвіски безпосередньо залежить від покришки та тиску в них. Всі покришки відрізняються жорсткістю корду та підбір оптимального тиску в ній та відповідних налаштувань підвіски – питання взаємопов'язані. Тим не менш, навіть покришки з м'яким кордом, такі як мотошини Pirelli не повинні перекачуватися понад 2.2 АТМ на гарячу, навіть якщо ви їздите з пасажиром.