- Легкі штани із захистом від дощу. Втім-то є продовженням мотоциклетної куртки від дощу, зазвичай єдина їх перевага - водонепроникність. В іншому вони такі ж тонкі як куртка і єдиним їх захисним шаром є тонкий шар полімерного покриття (щоб вони не пропускали воду). Зазвичай використовуються додатково до інших штанів.
- Звичайні мотоциклетні штани - єдина альтернатива нормальним штанам, при їзді на мотоциклі. Ці штани вже передбачають захист як від негоди, так і у разі падіння мотоцикліста. Такі штани можуть бути шкіряними, матер'яними або комбінованими. Найчастіше їх використовують для довгих багатоденних поїздок та в мотоциклетних турах.
- Мотоциклетні "брюки-чохли". Такі штани надягаються поверх звичайних штанів (як захисний чохол), і дають Вам можливість швидко "переодягнутися для їзди на мотоциклі", не знімаючи той одяг, що Ви носите повсякденно (наприклад у штани вашого робочого одягу). Дуже часто, для зручності, ці штани мають довгі "застібки-блискавки" унизу, з боків штанин.
- "Джинсоподібні" мотоциклетні штани. Даний вид мотоциклетних штанів має велику зовнішню схожість з "джинсами", що робить їх модними і виглядає дуже привабливо. Але зроблені вони "не просто з джинси" - вони зроблені за найвищими стандартами безпеки під час руху на мотоциклі. "Джинсова тканина" - це лише видимість, фактично такі штани створені з використанням спеціальних матеріалів дуже високої міцності, а також мають приховані захисні накладки.
- Шкіряні мотоциклетні штани. Це, звичайно ж, найефектніші штани та одні з найбезпечніших штанів для поїздки на мотоциклі. Вони забезпечують дуже високий рівень захисту водію у критичній ситуації.
Тепер докладніше про те, що повинні "вміти" мотоциклетні штани.
Комфорт - звичайно ж, як і будь-який одяг, мотоциклетні штани, в першу чергу, повинні забезпечувати їхнє комфортне носіння. Важливо не забувати, що при оцінці комфортності мотоциклетних штанів, Ви повинні враховувати, що значну (якщо не переважну) частину часу Ви сидітимете в них в тому самому положенні. Це означає, що мотоциклетні штани повинні бути розроблені спеціально для такого їх застосування, а не для "ношення в положенні стоячи". колін і стегон, і з цим треба змиритися.
Матеріал мотоциклетних штанів це, в основному, шкіра або кордура (особливо міцна тканина, але зі шкірою звичайно не порівняти). Кордура буває різною за міцністю, і потрібно шукати штани з міцністю не менше 500 ден (це стандартна початкова величина міцності для одягу, а максимальна може сягати 1000 ден). Якщо ви вирішили купити шкіряні мотоциклетні штани, то уважно поставтеся до того, з якої шкіри ці штани зроблені.
Форма пояса штанів. Більшість мотоциклетних штанів мають можливість регулювання затягування в поясі. Це робиться за допомогою ременя, кнопок або кріплень Velcro (гумка – тут не варіант). Стягування додасть комфорту, покращить захист від холоду та вітру, а також від води. І тільки нижче пояса у вас буде розтягуватися область, тому саме в таких мотобрюках при їзді ви почуватиметеся комфортно.
Деякі мотоциклетні штани продаються відразу в комплекті з підтримуючим ременем. Це надзвичайно, але такі варіанти існують. Звичайно, у будь-якому випадку Ви можете вибрати пояс окремо. Існує дуже багато варіантів підтримуючого пояса і більшість виробників мотоциклетного одягу виробляють такі пояси. У тривалих поїздках такі пояси будуть дуже гарною підтримкою для спини та талії, що, відповідно, знизиться втомилося від тривалих подорожей.Водонепроникність. Існує "помилка", що шкіряні мотоциклетні штани і так чудово захищають від дощу, але - водонепроникність у шкіряних штанів дійсно хороша, тільки ось вони не призначені для цього - дощ значно скорочує їх термін служби і псує зовнішній вигляд. Тому для захисту від води (дощу) рекомендується використовувати спеціальні "штани із захистом від дощу" (див. пункт 1, вище) - вони одягаються поверх "основних штанів". Звичайно це дещо обмежує рухи, але значно покращує захист від вологи і продовжує життя Вашим шкіряним мото-брюкам.
Не шкіряні мотоциклетні штани повинні мати внутрішній шар вологонепроникного матеріалу. Для цих цілей часто застосовується Gore-Tex (як і в куртках) - цей матеріал повітропроникний та водонепроникний.
Не забувайте, що "штани від дощу" часто покривають тонким шаром пластику, а він не має повітропроникності. Це покриття, звісно, дуже добре захищає від вітру та води, але в таких штанах можна швидко спітніти у сиру погоду – такі штани, як ми вже сказали, для “епізодичного застосування” щодо ситуації.Манжети. Вибирайте штани з манжетами, що застібаються - це допомагає в захисті від дощу і вітру, а також запобігає коливанням мото-брюк на вітрі. Але на деяких штанах застебнуті манжети виглядають "не дуже естетично" (наприклад, на чорних шкіряних штанах) - зверніть увагу на цю особливість. .
Застібки-блискавки на мотоциклетних штанах, звичайно ж, повинні бути особливо міцними. Мотоциклетні штани експлуатуються за дуже жорстких умов.
Довгі "застібки-блискавки" збоку внизу, які зроблені для зручного надягання штанів (наприклад у "брюк-чохлів") повинні мати "захисну смугу" (під або над "блискавкою", як і на мотоциклетних куртках) щоб уникнути продування їх вітром та проникнення вологи.Кишені на мотоциклетних штанах зайвими не будуть. Звичайно вони не такі важливі як кишені на мотоциклетній куртці, але корисні… знову ж таки тільки якщо ці кишені будуть застібатися.
Штани в колінах. Зверніть увагу до пошиття мотоциклетних штанів - навколо колін має бути додатковий простір, т.к. під час їзди ноги зігнуті.
Додаткові накладки розташовуються на поясі та на колінах. Так як це найбільш ймовірні та вразливі місця для удару під час падіння. Такі накладки робляться або з того ж матеріалу, що і штани або з міцніших матеріалів, наприклад, з кевлару (що, звичайно, краще). Перевірте, щоб накладки утримувалися на потрібному місці у різних положеннях ніг.
Підкладка , за її наявності, може надати штанам гарний зовнішній вигляд і додати їм міцності. АЛЕ, навіть у звичайних мотоциклетних штанах, вона не повинна жодним чином зменшувати і комфортність.
У разі застосування додаткової зимової підкладки, яка може бути змінною, - переконайтеся, що вона надійно кріпиться, інакше вона тільки завдасть Вам незручностей.Отже, для того, щоб купити найбільш підходящі Вам мотоциклетні штани, переконайтеся що:
-
брючини мають достатню довжину, щоб покрити Ваші черевики або бутси, в положенні сидячи;
-
достатньо простору навколо талії та верхньої частини стегон;
-
при затягнутій талії, Вам як і раніше зручно в цих штанах;
-
захисні накладки не тільки знаходяться на потрібному місці, а й завжди там залишаються;
-
на вітрі вагатися не буде чому;
-
є всі конструктивні нюанси та особливості крою, які Вам необхідні;
-
зовнішній вигляд цих штанів Вас так само влаштовує.
А так само (залежно від типу штанів які Ви купуєте) не забувайте про: посилення на внутрішній стороні ноги, захист колін і додатковий простір для колін, зручність у поясі, наявність більшої кількості матеріалу "в районі п'ятої точки" (для охоплення спини в положенні сидячи), міцність та водонепроникність матеріалу, внутрішню підкладку, міцні "застібки-блискавки", наявність достатнього простору для черевиків.
-
Вибираємо мотоциклетні штани
Хороші мотоциклетні штани - це те, що врятує Вашу дупу в критичний момент. А крім функцій "броні для п'ятої точки", якісні мотоциклетні штани завжди забезпечать у поїздці комфорт, незалежно від того, що Вас може чекати в дорозі - дощ, вітер, сонце чи пісок…
Звичайно ж мотоциклетні штани діляться на кілька типів, кожен з яких у чомусь краще, а в чомусь гірше (навіть якщо якісь мотоциклетні штани "позитивні у всьому", у них обов'язково є "мінус", хоча б - ціна), взагалі дивіться самі: